Staging Foxe at the Fortune and the Red Bull
Cet article considère jusqu’à quel point deux pièces de théâtre jacobéennes, If You Know Not Me, You Know Nobody (1604), par Thomas Heywood, et The Whore of Babylon (1606), par Thomas Dekker, promouvaient l’éducation religieuse et le zèle protestant…
Listado en Article | publicación de grupo Iter Community
Versión 1.0 - publicado en 11 May 2025
Licencia Creative Commons BY-NC 4.0
Descripción
Cet article considère jusqu’à quel point deux pièces de théâtre jacobéennes, If You Know Not Me, You Know Nobody (1604), par Thomas Heywood, et The Whore of Babylon (1606), par Thomas Dekker, promouvaient l’éducation religieuse et le zèle protestant des spectateurs londoniens de la classe populaire après la Réforme pas encore achevée. Pour ce faire, elles disséminaient des histoires choisies aussi bien que l’idéologie du livre hautement significatif de John Foxe, Acts and Monuments (dit The Book of Martyrs), à un public plus large que celui que l’auteur lui-même avait visé.
Cita este trabajo
Los investigadores deben citar este trabajo de la siguiente manera:
Etiquetas
Notas
Original publication: Bayer, Mark. "Staging Foxe at the Fortune and the Red Bull." Renaissance and Reformation 39 (1): 2020. 61-94. DOI: 10.33137/rr.v39i1.8880. This material has been re-published in an unmodified form on the Canadian HSS Commons with the permission of Iter Canada / Renaissance and Reformation. Copyright © the author(s). Their work is distributed by Renaissance and Reformation under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. For details, see https://creativecommons.org/licenses/.
Vista previa de la publicación
Iter Community
This publication belongs to the Iter Community group.
When watching a publication, you will be notified when a new version is released.