Un-learning and re-learning: Reflections on relationality, urban berry foraging, and settler research uncertainties

By Alissa Overend, Ronak Rai

In this reflexive piece, the authors consider the unexpected lessons learned while undertaking a collaborative research project with their home institution’s Indigenous Learning Centre on urban berry foraging. The faculty member questions the ethics…

Listée dans Report | publication par groupe Canadian Food Studies / La Revue canadienne des études sur l’alimentation

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In this reflexive piece, the authors consider the unexpected lessons learned while undertaking a collaborative research project with their home institution’s Indigenous Learning Centre on urban berry foraging. The faculty member questions the ethics of settlers undertaking this work, even if in collaboration with an Indigenous community, alongside the promises of this work to critical food studies. The practice of urban foraging is understood as a wider metaphor for Indigenous worldview, and for different ways of being and relating. The student’s reflections weave together themes of learning outside the classroom, with family and community, and the holistic aspects of doing research.

Dans cet article réflexif, les auteures examinent les leçons inattendues apprises en entreprenant un projet de recherche en collaboration avec le Centre d’apprentissage autochtone de leur institution sur la cueillette de fruits en milieu urbain. La professeure s’interroge sur les enjeux éthiques liés au fait que ce soit des personnes issues de la colonisation qui entreprennent ce travail, même si c’est en collaboration avec une communauté autochtone, ainsi que sur les promesses de ce travail pour les études critiques sur l’alimentation. La pratique de la cueillette urbaine est comprise comme une métaphore plus large de la vision autochtone du monde et des différentes façons d’être et d’établir des relations. Les réflexions de l’étudiante entremêlent les thèmes de l’apprentissage en dehors de la salle de classe, avec la famille et la communauté, et les aspects holistiques de la recherche.

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Les chercheurs doivent citer ce travail comme suit :

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Notes

Original publication: Overend, Alissa; Rai, Ronak. "Un-learning and re-learning: Reflections on relationality, urban berry foraging, and settler research uncertainties." Canadian Food Studies / La Revue canadienne des études sur l'alimentation, vol. 11, no. 2, 2024, pp. 40-57. DOI: 10.15353/cfs-rcea.v11i2.649. This material has been re-published in an unmodified form on the Canadian HSS Commons with the permission of Canadian Food Studies / La Revue canadienne des études sur l'alimentation. Copyright © the author(s). Work published in CFS/RCÉA prior to and including Vol. 8, No. 3 (2021) is licensed under the Creative Commons CC BY license. Work published in Vol. 8, No. 4 (2021) and after is licensed under the Creative Commons CC BY-SA license. For details, see creativecommons.org/licenses/.

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