Utopia and the Enclosing of Dramatic Landscapes

By Régis Augustus Bars Closel

This article focuses on the enclosing of the land as depicted in More’s Utopia (1516); the anonymous domestic tragedy, Arden of Faversham (1589); and the Carolinian play, A Jovial Crew (1641), by Richard Brome. It discusses how the…

Listée dans Article | publication par groupe Iter Community

Preview publication

Version 1.0 - publiée le 25 Apr 2025

Sous licence Creative Commons BY-NC 4.0

Description

This article focuses on the enclosing of the land as depicted in More’s Utopia (1516); the anonymous domestic tragedy, Arden of Faversham (1589); and the Carolinian play, A Jovial Crew (1641), by Richard Brome. It discusses how the relationship between the multiple resulting changes in the environmental, social, and economic landscape gave rise to important points for action and social debate in early modern English fiction, in which the customary pre-Reformation past is as irreconcilable as a fictional utopian world. This article argues that the emerging profitability of the newly and increasingly enclosed topography as imagined in Utopia appears in Thomas Nashe’s The Unfortunate Traveller, and its initial consequences are disclosed in the anonymous Arden, only to spread through generations of social displacement in Richard Brome’s Jovial Crew, by which time an absurd realignment of the relationship between beggary and ideal worlds is taking place in drama. Cet article se penche sur le phénomène d’enclôture des terres tel que Thomas More le décrit dans l’Utopie, dans la tragédie anonyme intitulée Arden of Faversham (1589) et dans la pièce carolinienne A Jovial Crew (1641) de Richard Brome. On montre d’abord comment les différentes conséquences environnementales, sociales et économiques ont donné lieu à des mouvements et des débats sociaux au sein de la fiction anglaise moderne, où la l’histoire convenue du passé précédant la Réforme paraît tout aussi éloignée que la fiction d’un monde utopique. On avance que les possibilités de profit qu’offre la nouvelle topographie de terres de plus en plus clôturées, ainsi que l’imaginait l’Utopie, sont évoquées dans la pièce The Unfortunate Traveller de Thomas Nashe, que les conséquences de ces changements apparaissent dans la pièce Arden, et que les déplacement sociaux qui y ont fait suite pour des générations se retrouvent plus tard dans la pièce de Richard Brome ; à cette période, le théâtre procède à un absurde réalignement du lien entre les mondes idéaux et la mendicité.

Citer ce travail

Les chercheurs doivent citer ce travail comme suit :

  • Closel, R. A., (2025), "Utopia and the Enclosing of Dramatic Landscapes", HSSCommons: (DOI: )

    | Export metadata as... | | | | BibTex | EndNote

Tags

Notes

Original publication: Closel, Régis Augustus Bars. "Utopia and the Enclosing of Dramatic Landscapes." Renaissance and Reformation 41 (3): 2018. 67-92. DOI: 10.33137/rr.v41i3.31542. This material has been re-published in an unmodified form on the Canadian HSS Commons with the permission of Iter Canada / Renaissance and Reformation. Copyright © the author(s). Their work is distributed by Renaissance and Reformation under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. For details, see https://creativecommons.org/licenses/.

Aperçu de la publication