Considering The Waste Land for iPad and Weird Fiction as models for the public digital edition
What is the best model for public-facing digital literary editions? In 2011, Touch Press released The Waste Land for iPad, an interactive tablet application showcasing T.S. Eliot's notorious 1922 poem The Waste Land. From an academic editorial…
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Version 1.0 - published on 13 Jun 2022 doi: 10.25547/HQ61-3921 - cite this
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Description
What is the best model for public-facing digital literary editions? In 2011, Touch Press released The Waste Land for iPad, an interactive tablet application showcasing T.S. Eliot's notorious 1922 poem The Waste Land. From an academic editorial standpoint, Touch Press's edition has some grave issues. From a popular standpoint, The Waste Land for iPad is successful and well-received. This article asks: How can the tenets of humanities design and scholarly editorial practice be reconciled with the priorities of those who are currently in charge of widespread development and dissemination of cultural content through digital means? By briefly analysing The Waste Land for iPad and contrasting findings to the author's own attempt at developing a digital literary application (Weird Fiction), this article juxtaposes popularity and precision, ethics and economics in the field of cultural production.
Quel est le meilleur modèle en ce qui concerne les éditions littéraires numériques destinées au public? En 2011, Touch Press a lancé The Waste Land pour iPad, une application interactive pour tablette présentant le célèbre poème de T.S. Elliot écrit en 1922, The Waste Land (La terre vaine). D’un point de vue éditorial universitaire, l’édition de Touch Press présente certains problèmes sérieux. D’un point de vue populaire, The Waste Land pour iPad a du succès et est bien reçu. Cet article pose la question suivante: Comment réconcilier les principes fondamentaux de la conception et de la pratique éditoriale universitaire des humanités avec les priorités de ceux qui sont actuellement en charge du développement et de la diffusion à grande échelle du contenu culturel par des moyens numériques? En analysant brièvement The Waste Land pour iPad et en contrastant les résultats à la tentative même de l’auteur pour développer une application littéraire numérique, Weird Fiction (fiction fantastique), cet article juxtapose popularité et précision, éthique et économie dans le domaine de la production culturelle.
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Original publication: Arbuckle, Alyssa. “Considering the Waste Land for iPad and Weird Fiction as Models for the Public Digital Edition.” Digital Studies / Le champ numérique 4 (2014): n. pag. Proceedings of the CSDH-SCHN conference, 3-5 June 2013, Victoria, BC, Canada.
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