Review of Eat local, taste global: how ethnocultural food reaches our tables

By Regan Zink

Eat Local, Taste Global: How Ethnocultural Food Reaches our Tables, by Glen C. Filson and Bamidele Adekunle, addresses the demand, availability, and production of ethnocultural vegetables in the Greater Toronto and Hamilton Area (GTHA). The book is…

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Eat Local, Taste Global: How Ethnocultural Food Reaches our Tables, by Glen C. Filson and Bamidele Adekunle, addresses the demand, availability, and production of ethnocultural vegetables in the Greater Toronto and Hamilton Area (GTHA). The book is centered around the three largest ethnic groups in the GTHA (Chinese, South Asian, Afro-Caribbean) and considers histories of immigration, acculturation, and the availability of ethnocultural food. Taken as a whole, this book provides an overview and justification for the local production of ethnocultural vegetables. While this book is primarily based in the Southern Ontario context, there is some discussion of ethnocultural vegetable value chains in other parts of Canada and the USA. Further, Filson and Adekunle distinguish between the corporate food regime, characterized by longer value chains, and local and community level food sovereignty which are primarily discussed through farmers’ markets, community shared agriculture, and gardening. The authors cite numerous benefits of producing ethnocultural vegetables in Southern Ontario, including economic, health, social, and environmental benefits. Ethnocultural vegetables are not only fresher and more nutritious when produced locally, but there is also increased opportunity for producer-consumer contact and less food miles associated with local production.

Eat Local, Taste Global: How Ethnocultural Food Reaches our Tables, par Glen C. Filson et Bamidele Adekunle, traite de la demande, de la disponibilité et de la production de légumes ethnoculturels dans la région du Grand Toronto et de Hamilton (RGTH). Ce livre se concentre sur les trois plus grands groupes ethniques de la RGTH (chinois, sud-asiatique et afro-antillais) et examine l’historique de l’immigration, de l’acculturation et de la disponibilité de la nourriture ethnoculturelle. Dans son ensemble, cet ouvrage nous donne un aperçu et une justification de la production locale de légumes ethnoculturels. Plus spécifiquement, le livre est principalement basé sur le contexte du sud de l’Ontario. Cependant, il offre aussi une discussion sur les chaînes de valeur ethnoculturelles des légumes dans d’autres parties du Canada et des États-Unis. En outre, Filson et Adekunle font la distinction entre le régime alimentaire des entreprises, caractérisé par des chaînes de valeur plus longues, et la souveraineté alimentaire aux niveaux local et communautaire. Pour ce faire, les auteurs examinent les marchés de producteurs, l’agriculture partagée par la communauté et le jardinage. Ils mentionnent également les nombreux bienfaits de la production de légumes ethnoculturels pour le Sud de l’Ontario, y compris les avantages économiques, sanitaires, sociaux et environnementaux. Il en ressort que les légumes ethnoculturels sont non seulement plus frais et plus nutritifs lorsqu’ils sont produits localement, mais aussi qu’il y a des occasions accrues de contacts entre le producteur et le consommateur. Enfin, on enregistre moins de kilométrage alimentaire dans un contexte de production locale.

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Les chercheurs doivent citer ce travail comme suit :

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Notes

Original publication: Zink, Regan. "Review of Eat local, taste global: how ethnocultural food reaches our tables." Canadian Food Studies / La Revue canadienne des études sur l'alimentation, vol. 9, no. 2, 2022, pp. 299-301. DOI: 10.15353/cfs-rcea.v9i2.590. This material has been re-published in an unmodified form on the Canadian HSS Commons with the permission of Canadian Food Studies / La Revue canadienne des études sur l'alimentation. Copyright © the author(s). Work published in CFS/RCÉA prior to and including Vol. 8, No. 3 (2021) is licensed under the Creative Commons CC BY license. Work published in Vol. 8, No. 4 (2021) and after is licensed under the Creative Commons CC BY-SA license. For details, see creativecommons.org/licenses/.

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